Vicerrectoría de Investigaciones

Lunes, 19 Noviembre 2018 20:35

Curso corto internacional en Endophytic microbes

El Grupo Max Planck Tandem en Univalle se complace en invitarlo al   curso corto internacional en        'Endophytic microbes: Methods for detecting and working with endophytes and their roles in modulation of development, stress tolerance and nutritional status of plants'.

El curso será dictado por el Dr. Dr. James F. White, Jr. Quien hace parte del Departamento de Biología Vegetal - Escuela de Ciencias Ambientales y Biológicas de la Universidad de Rutgers, EE. UU.

Inicio: Viernes 30 de noviembre

Horario: 2:00 p.m. - 5:00 pm

Lugar: Universidad del Valle

Inscripciones aquí

Dirigido a estudiantes e investigadores de biología general, ecología, fisiología, microbiología y agricultura de plantas. Esta charla se centra en un proceso recientemente descubierto, que tiene profundas implicaciones para toda la agricultura y la ciencia de las plantas.

Dr. James F. White, Jr.

James F. White, Jr., is Professor of Plant Pathology. Dr. White obtained the M.S. in Mycology and Plant Pathology from Auburn University, Alabama, and the Ph.D. in Mycology from the University of Texas, Austin in 1987. Dr. White specializes in symbiosis research, particularly endophytic microbes. He is the author of more than 180 articles, and author and editor of reference books on the biology, taxonomy, and phylogeny of fungal endophytes, including Biotechnology of Acremonium Endophytes of Grasses (1994), Microbial Endophytes (2000), The Clavicipitalean Fungi (2004), The Fungal Community: Its Organization and Role in the Ecosystem (2005), and Defensive Mutualism in Microbial Symbiosis (2009). He and students in his lab are exploring diversity of endophytic microbes and the various impacts that they have on host plants.

Descargue aquí el contenido